torsdag 25. oktober 2012

Wrap around baby boots

Det finnes utrolig mange varianter av baby booties på nettet. For en tid tilbake var jeg så heldig å komme over en siden med en gratis oppskrift på noen virkelig herlige Baby booties. Oppskriften er enkel å følge (selv om den er på ikke er på norsk).

Jeg har laget et par booties helt etter oppskriften, men fant ut at jeg hadde lyst til å gjøre noen endringer for å lage min egen lille "vri". En av endringene jeg har gjort er å gjøre sålen mer oval, men med det samme maskeantallet rundt som i orginaloppskriften. Grunnen til dette er at dersom man følger oppskriften ser sålen på begge bootiesene ut som om de skal være såler på venstrefot. I tillegg er hælen i oppskriften litt smal etter min smak. Den andre endringen jeg har gjort er å starte med å lage skjellene fra flippen på den ene bootiesen og mot flippen på den andre. På den måten blir skjellene lik både på høyre og venstre bootie. Den siste lille endringen jeg har gjort i oppskriften er at jeg har heklet kjedemasker mot der som flippen skal lages, i steden for å feste tråden og starte på nytt slik som oppskriften beskriver i row 8. Hva gjør man ikke for å slippe å feste så mange tråder..?







Garn: Drops Nepal
Garnmengde: ca 1 nøste
Nål: 5
Knapper: Hvite 18mm knapper og treknapper 17mm fra stoff og stil


Slik ser sålen ut om man følger oppskriften
Min variant av sålen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar