lørdag 24. november 2012

Baby booties 6-12mnd

Mitt første innlegg på bloggen handlet om noen søte små Baby booties som var heklet etter oppskrift fra Etsy. Siden så mange rundt meg har fått baby det siste halve året, eller skal få, har det blitt heklet veldig mange slike par. Ja, faktisk skal jeg innrømme at jeg i en periode laget så mange par at jeg kunne oppskriften utenat. Men nå er det en stund siden mitt siste par, så jeg må nok jobbe litt med å finne frem oppskriften i hodet.

Da jeg først kunne oppskriften i hodet, tok jeg likså godt å utvidet den slik at jeg kunne lage baby booties i str 6-12mnd uten å måtte kjøpe oppskriften. Når man utvider slike oppskrifter er det alltid lurt å ha noen å måle på. Dermed har foten til min kjære sønn vært målestokken i utvidelsen av oppskriften. Så da må de av dere som har fått et par av meg bær over med meg om bootisene ikke passer før babyen er 8mnd, eller om de blir i trangeste laget når babyen er 11mnd..


ROSA





 LILLA



Garn: Merino Extra Fine fra Drops
Garnmengde: ca 1 nøste
Nål: 5
Knapper: Hvite og sorte 18mm knapper fra stoff og stil

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar