torsdag 15. november 2012

Små prinsesse booties

Enhver prinsesse må ha på seg sko som er en prinsesse verdig. Og da alle små jentebabyer blir født som prinsesser er disse bootiesen i lilla eller rosa nydelige å ta på de små prinsesseføttene. Bootiesen er heklet med dobbeltråd, slik at de er både tett og god og varmer godt på to små føtter. Oppskriften på disse bootiesene kan du finne på Wrap around baby boots. Sålene på mine booties er som tidligere nevnt litt annerledes enn orginaloppskriften, men jeg har samme antall masker rundt. Siden disse er heklet på nål nr. 4 og ikke nål nr. 5 slik som i oppskriften passer disse best til små føtter mellom 0-3mnd.






Garn: Baby Soft fra Gjestal
Garnmengde: ca 1 nøste per par
Nål: 4
Knapper: 17mm treknapper fra stoff og stil

2 kommentarer:

  1. Hei Miriam! Ska sei her skjer det ting! Jammen e du produktiv. Og så mye fint!! Ugleluene va jo heilt knall! Fekk lyst å prøva meg på ein sånn:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg har nok kanskje laget litt den siste tiden;) Man får jo tid til litt slikt når man er i permisjon. Ugleluene er ganske søte ja. Har tatt utgangspunkt i en uglelue som Leah har fått og noen på nettet når jeg har laget dem.

      Slett